Na požádání jsou k nahlédnutí v kanceláři školy:
- Organizační řád
- Výroční zpráva o činnosti školy
- Výroční zpráva o hospodaření školy
- Inspekční zpráva
- ŠVP (plné znění)
Charakteristika ŠVP
Zaměření školy
Název školního vzdělávacího programu „Moudrost medvědí“ byl vytvořen na základě směru, ke kterému se snaha školy ubírá. Snahou školy a školního vzdělávacího programu je především vést žáky k životní moudrosti a moudrému uvažování nad životními hodnotami a prioritami. Prioritou ve vzdělávání a výchově je pro školu především sám člověk a společnost. Tuto skutečnost se škola snaží začleňovat nejen do vyučování, ale také do samotného výchovného působení školy na žáka. Snaží se tak klást důraz na demokratičnost, otevřenost, spolupráci a respektování druhých.
Hlavní priority tohoto přístupu jsou:
- poskytovat žákům kvalitní základní vzdělání zaměřené na aktivní, všestranný rozvoj osobnosti žáka,
- výchova k demokratičnosti a pochopení svobody člověka,
- otevřenost člověka ke své společnosti,
- začlenění se do společnosti a respektování požadavků společnosti (integrace),
- začlenění žáků se SVPU, žáků tělesně postižených a žáků s jiným postižením do současné společnosti,
- snaha naučit žáky respektovat druhé, vést je k toleranci a uznání jiných ras, respektování a pomoc potřebným osobám, a snaha o odbourání nežádoucích předsudků,
- další prioritou je také rozvíjení komunikačních dovedností žáků nejen v mateřském jazyce, ale i v informačních a komunikačních technologiích a sociálních vztazích,
- předcházení nežádoucím sociálně patologickým jevům,
- vzájemná spolupráce mezi učiteli a žáky a mezi samotnými žáky navzájem.
Výchovné a vzdělávací strategie
Postupy vedoucí k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků jsou uplatňovány všemi pedagogickými pracovníky školy při výuce i mimo ni.